dimecres, 28 de novembre de 2012

PARLEN ELS PROTAGONISTES

LA TORTUGA I LA LLEBRE

Jo sóc una tortuga i vaig molt lenta i aquesta llebre presumida m'ha proposat una cursa perquè
es pensa que em pot guanyar.Però jo sóc molt trempada, ja veurem qui guanya.
Ha arribat el dia de la cursa.
- La llebre ha sortit com una fletxa i m'ha deixat molt enrere.
.-Què fa aquesta ara dormint? ja m'ho pensava, jo aniré fent...
 -Mira! anar fent xino xano i ja he arribat.
-Mira aquella com corre , ara ja no hi és a temps. Ja m'ho pensava, és tan presumida!!!

Joan
COM LA SAL

Un dia les meves germanes i jo,molt boniques i molt bones noies estimavem molt al nostre pare,pero el nostre pare volia saver fins a quin punt l'estimavem.Primer va crridar a la meva jerma gran i li va dir que l'estimava com el  pa i el pare satisfet li va dir que si l1estimava com el pa es quedes enca.Despres la meva jermana mitjana li va dir que l'estimava com el vi i jo la mes petita que em dic Margarideta li vaig dir que l'estimava com la sal.Pero al pare no li va agradar gens que jo l' estimes com la sal i em va fer fora de casa. Jo tota disgustada, em vaig disfressar de captaire amb uns parracs i me'n vaig anar per aquests mons de Deu a buscar alguna feina. Vaig caminar i caminar durant molts dies i moltes nits fins que em va semblar que ja era prou lluny de casa i que ningu em reconeixeria. Vaig trobar una casa on em van acceptar percuidar les oques. Un dia el fill de la casa em va tocar les mans i va trobar que les tenia massa fines per ser pagesa. Despres li vaig haver d'explicar tota la veritat. Vam decidir casar=nos i convidar al meu pare al casament.
Em vaig encarregar de cuinar el menjar pero ho vaig fer tot sense sal. Al final de l'apat li van preguntar al meu pare que li havia semblat el menjar. Ell va contestar que havia estat tot molt bo, pero hauria estat perfecte amb sal.
Llavors vaig anar a veure el meu pare, que no m'havia reconegut, i li vaig dir: Entens ara que vol dir que t'estimin com la sal
Llavors el meu pare, amb llagrimes als ulls, em va abracar ben fort i va entendre com s'havia equivocat.

Cloe

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada