dimecres, 3 de maig de 2017

COLÒNIES A TORREFERRANA

Els nens i nenes de 4rt hem anat de colònies a Torreferrana a Sobrestany i hem fet activitats d'aventura i esportives.
 El primer dia de colònies vam fer una activitat anomenada tirolina. L´activitat consistia en tirar-se de dalt a baix per una corda, agafat d´un arnés.El nostre monitor, en PINYA, ens va ensenyar a posar-nos l´arnés i el casc de seguretat. Ja estàvem preparats per tirar-nos de dalt de la tirolina. Va ser molt divertit.

El dimecres 26 d´Abril a la tarda vam fer jocs d´orientació. El material que necessitàvem era una brúixola i un full que ens va donar en Pinya, que era el nostre monitor .El full tenia els dibuixos d'uns camins  i els graus que havíem de marcar amb la brúixola .Ens va costar força, però al final vam arribar a la casa de colònies.

El dia 27 d'Abril al matí vam fer tir amb arc. Primer ens van explicar com s'havia d'agafar i les parts que tenia. Vam fer 3 grups. Ens vam glaçar similarment com un glaçó. De tant en tant vam calcular els punts, un grup va fer  235 punts, l'altre  200 punts i l'últim grup va fer 20 punts. El grup que va fer 20 punts  va haver de fer una penyora  que va ser ballar i van ballar ´´xiuaua`` i una vegada ``una xina jo`` que ens  la va ensenyar un monitor  que  es deia Mango.

A la tarda vam fer BTT "bici tot terreny".
Vam anar per un camí del bosc de Torreferrana. Pel camí que passàvem alguns talls hi havia sorra perquè abans allà tot era una platja del mar Mediterrani. Al final del camí hi havia una rotonda que hi vam fer moltes voltes i vam tornar a la casa de colònies.

Dijous 27 vam anar a Bellcaire a peu a fer una gimcana. En Marc, el monitor, ens va separar per grups. Va fer un mapa de Bellcaire per fer un joc de pistes. Hi havia fotos de coses antigues que es podien trobar a les façanes de les cases,en un paper i n'hi havia una de falsa. Ho havíem de buscar tot per Bellcaire i les havíem de situar en el mapa. Qui les trobava totes guanyava.

Divendres al matí, vam fer l'activitat de vela al port de l' Estartit. Allà ens vam posar els neoprens .Desprès ens van presentar els monitors . La noia es deia Agustina , un noi Arnau i l' Edu .
Ens van donar el salvavides i ens el vam lligar. Llavors vam fer dos grups, un era el grup de l'Arnau i l'altre de l'Edu .
Vam pujar a la barca ,i l'Agustina ens va treure del port, i ens va portar cap al mar.
Vam lligar la corda de la barca a una boia i vam posar la vela.
Quan ja teníem posada la vela vam deslligar la corda de la boia, i vam anar direcció cap a les Illes Medes.
Quan estàvem molt a prop de les Illes feien moltes ones i ràfagues de vent i el grup que estava més a prop de les Illes quasi volca per una ràfaga de vent, així que vam tornar cap el port.
Quan érem a dins del port vam agafar la boia i vam treure la vela.
Per "sobreviure" tota aquesta estona vam haver de fer contrapès , però al final vam aconseguir fer el trajecte.
                                                               VA SER MOLT DIVERTIT !!!!

Quan vam anar a fer caiac, després de vela, ens van explicar, una mica com havíem de fer anar els rems.
Ens van dir, a l' explicació, com hi havíem de pujar, com remar, i què hauríem de fer en cas de caure del caiac .Quan hi vam pujar, la majoria de nens i nenes van caure .Altres no.
Ens van reptar, fer un repte, d'anar sobre el caiac, asseguts, de genolls, i de peus.
Va ser realment molt divertit .Ens ho vam passar molt bé!!!!!